Mechanik czy informatyk?

www.lambda.bydgoszcz.pl www.haik.pl https://kupmeble.pl/biurka-drewniane

Kontynuując wątek technicznej rewolucji jaka dokonała się w samochodach, trzeba zadać sobie pytanie, na ile zmieniło to charakter zawodu mechanika.

Wydaje się, że zmiany są i to znaczne.

Przede wszystkim należy pamiętać, że typowy mechanik jakiego znamy od lat ma dziś najwięcej pracy przy nieco starszych pojazdach, które są już od dłuższego czasu eksploatowane.

Tam zadanie jest prostsze, z uwagi na ograniczoną liczbę układów elektronicznych oraz szersze stosowanie przez producentów rozwiązań typowych, które nie wymagają sprzętu dedykowanego konkretnemu autu.

Zupełnie innym wyzwaniem są auta z nowoczesnej półki, które dominują na rynku w tym momencie.

One są już mocno zdominowane przez elektronikę, a co za tym idzie serwisanci muszą posługiwać się komputerami, specjalnymi aparatami diagnostycznymi oraz narzędziami kompatybilnymi z daną marką.

Często ich rola ogranicza się do wprowadzenia zmian w oprogramowaniu układów elektronicznych w samochodzie i po tym prostym zabiegu raptem wszystko działa jak trzeba.