Zróżnicowanie jakości

Nie wszystko złoto, co się świeci i nie każdy produkt Apple leży na tej samej półce pod względem jakości i trwałości wykonania. Co jest źródłem tego stanu rzeczy? Przede wszystkim chodzi o to, że Apple nie zadowala się statusem firmy wytwarzającej dobra luksusowe dla stosunkowo wąskiej grupy odbiorców. Chce być obecna również w domach i kieszeniach mniej zamożnych klientów, stąd w kluczowych kategoriach produktów pojawiają się modele drogie i wyraźnie tańsze. Te pierwsze są wykonane z lepszych materiałów, czasami posiadają więcej funkcji i oczywiście lepsze parametry użytkowe (moc procesora, rozmiar pamięci wewnętrznej).

Drugie nie są już tak solidne, a i osiągi nie imponują. Mimo tego jeden i drugi towar może liczyć na spore zainteresowanie klientów, no bo przecież iPhone to zawsze iPhone. Tym sprytnym ruchem Apple jest w stanie tworzyć sobie przyczółki w różnych sektorach rynku, nie zamykając się w wieży z kości słoniowej. Tym samym udaje się zachować jeden z postulatów Steve’a Jobsa, którego celem zawsze była szeroka ekspansja.